PUBLIKÁCIÓK ÉS EGYÉB DOLGOZATOK
2024
Feltöltés alatt...
Absztrakt
A tanulmány a zöldre mosdatás (greenwashing) jelenségét vizsgálja, kiemelve annak kulturális, etikai és jogi összefüggéseit. A módszer elterjedt; a zöldként hirdetett termékek 98 százaléka tartalmazhat zöldre mosdatási elemeket. Cél a zöldre mosás összetett hálózatának feltárása és a megelőzési stratégiák kidolgozása. Az etika és a jog összefonódik a greenwashing elleni küzdelemben. A biodiverzitás megőrzése érdekében összehangolt állami és társadalmi fellépésre van szükség. A megelőzés kulcsa a fogyasztói tudatosság növelése, a vállalati átláthatóság javítása és az etikai normák betartása. Ezek elősegítését támogathatja a zöldre mosdatás elleni jogi fellépés fokozása.
Kulcsszavak: zöldre mosás, kultúra, etika, jog, megelőzés
»» ««
Abstract
The study examines the phenomenon of greenwashing, highlighting its cultural, ethical and legal connections. Greenwashing is widespread; 98% of products advertised as green may contain greenwashing elements. The aim is to explore the complex network of greenwashing and develop prevention strategies. Ethics and law are intertwined in the fight against greenwashing. Coordinated state and social action is needed to preserve biodiversity. The key to prevention is to increase consumer awareness, improve corporate transparency and adherence to ethical standards. The promotion of these can be supported by increasing legal action against greenwashing.
Keywords: greenwashing, culture, ethics, law, prevention